Veelgestelde vragen
Waterstof
Waarom waterstof ?
Door een voertuig aan te drijven dat alleen water uitstoot, is waterstof DE oplossing van morgen om fossiele energie te vervangen, die te vervuilend is en de hulpbronnen van onze planeet uitput. Maar het is ook een extreem dure technologie die de prijs van auto’s verdubbelt en in het beste geval niet echt beschikbaar zal zijn voor 2030.
Er zijn vier grote obstakels voor de uitbreiding ervan:
- Moeilijkheidsgraad van de toegang
- Overmatige kosten
- Geen oplaadnetwerk
- Risico’s verbonden aan de aanwezigheid van een grote hoeveelheid licht ontvlambaar gas in de tank, sterk gecomprimeerd.
De oplossing:
TECH’NC begint met water en maakt waterstof op aanvraag!
Waterstof wordt op dit moment geproduceerd, precies de juiste hoeveelheid per seconde… Dus geen risico’s en geen noodzaak voor een distributienetwerk, want een beetje water is genoeg!
Is het een waterstofmotor ?
Het is een eerste stap.
Hoewel de huidige onderzoeksontwikkeling ons nog niet in staat stelt om de hele auto te verplaatsen, zijn er al twee concrete toepassingen beschikbaar:
Een stationaire TECH’NC PRO-toepassing waarmee u elk type motor kunt reinigen zonder deze zelfs maar te openen.
Een on-board toepassing TECH’NC ON BOARD die onder andere uw verbruik met 3 tot 10% verlaagt en u in staat stelt om schoner te rijden.
Dit alles zonder de motor aan te raken en dus zonder de garantie van de fabrikant te wijzigen!
Een technologie van de toekomst die voor iedereen toegankelijk is, vanaf vandaag en tegen een betaalbare prijs!
Hoe werkt het ?
Omdat de motoren al zo lang bestaan, heeft hun werking een opeenhoping van vuil veroorzaakt die er onvermijdelijk toe leidt dat ze voor lange tijd stoppen, of zelfs onherstelbare storingen veroorzaken.
Bovendien leiden nieuwe, door de fabrikanten ontwikkelde technologieën (directe injectie, gasrecycling, installatie van katalysatoren, enz.) tot nieuwe storingen die ook verband houden met de vervuiling van de motor.
Deze storingen zijn kostbaar omdat de interventies lang en complex zijn en de uurtarieven voor mechanica en reserveonderdelen buiten bereik zijn …
Het reinigen van een motor zonder deze te moeten demonteren levert een enorme besparing op in tijd, arbeid en geld, en dat alles zonder de garantie van de fabrikant te wijzigen !
Wat zijn de voordelen van waterstofbehandeling ?
Er zijn vele voordelen!
Hier zijn er een paar:
- Stillere motor
- Flexibiliteit, koppel en vermogen keren terug naar het oorspronkelijke niveau
- Overdadige rook sterk verminderd of zelfs volledig onderdrukt
- Motorische ontstekingsonderdrukking
- Verminderd brandstofverbruik door herstel van het koppel
- Minder vervuiling
- Betere resultaten bij de technische inspectie
Financiële voordelen
Waarom is waterstofbehandeling goedkoper dan het demonteren van een motor om deze te reinigen ?
Daarnaast maken de benodigde apparatuur, de uurtarieven van gecertificeerde monteurs en de prijs van de reserveonderdelen het totaalbedrag van de interventierekeningen gewoonweg beangstigend.
Door een motor te reinigen zonder deze te moeten demonteren kunt u dus tijd, arbeid en geld besparen, zonder dat u de garantie van de fabrikant hoeft te wijzigen!
Waarom ga ik minder consumeren ?
Een met TECH’NC-technologie behandelde motor heeft een aanzienlijk maar vooral onmiddellijk effect!
De interne reiniging van de motor die onder andere de klepzitting, de injectorkop, de elasticiteit van de zuigerveer, DAF, de katalysator, de EGR-klep, de uitlaatleiding… aanraakt, vermindert de wrijving en maakt de motor vrij die zijn oorspronkelijke eigenschappen terugkrijgt…
Vandaar een directe en spectaculaire financiële besparing in brandstof van 4 tot 10%! (getest in het veld onder reële omstandigheden: schema’s, routes en chauffeurs die niet getraind zijn in groen rijden).
Zijn er nog andere financiële voordelen naast een lager verbruik ?
Betrouwbaarheid:
Dankzij het permanente onderhoud van de interne zuiverheid van de motor krijgen onderdelen zoals klepzittingen, injectorkoppen, ringelasticiteit, roetfilters, katalysator, EGR-klep, uitlaatleiding… hun jeugdigheid terug en hoeven ze niet meer zo snel te worden vervangen!
Dit is een enorme financiële besparing door het vermijden van onnodige vervanging van onderdelen die meestal aan het einde van hun levensduur zijn en tegen prohibitieve kosten! Een eenvoudig voorbeeld: vergeet de kosten van het vervangen van deeltjesfilters!
Kan ik langer met mijn voertuig rijden ?
Ja.
Dankzij een grondige reiniging die de motor een tweede jeugdigheid geeft, kan de wisseling van voertuig sereen worden uitgesteld.
Een uitstekende manier om uw investering beter en over een langere periode met een gerust hart te laten renderen…
TECH’NC ON BOARD
Wat zijn de afmetingen van de TECH'NC ON BOARD ?
Het bestaat uit twee doossteunen. Ze zijn gescheiden om de beschikbare ruimte te kunnen moduleren om ze te fixeren.
De eerste steun bevat de gedestilleerde watertank. Hij is 115 mm diep, 350 mm breed en 460 mm hoog.
De tweede bevat de waterstofproductiecel. Hij is 175 mm diep, 370 mm breed en 570 mm hoog.
Is de TECH'NC ON BOARD geautoriseerd door de fabrikanten ?
Er is geen reden om het te verbieden.
Het is een niet opdringerig accessoire voor de motor en wijzigt de parameters van de oorspronkelijke fabrikant op geen enkele manier.
Hoe en waarom is waterstof blijvend gunstig voor mijn voertuig ?
- Door zijn hoge ontvlambaarheid, explosiever en bij hogere temperaturen maakt waterstof een meer volledige verbranding mogelijk, waardoor onverbrande gassen en dus ook het brandstofverbruik worden gereduceerd. Het verbrandt meer “fijne deeltjes” en andere schadelijke gassen bij verschillende toerentallen. Je rijdt schoner…
- Waterstof heeft een reinigende werking door verbranding bij een zeer hoge temperatuur (2600°C) maar in zeer korte tijd. Deze explosie pyrolyseert de schaaldelen en verwijdert deze uit ringen, zuigerkoppen, klepzittingen en andere injectorkoppen. De actie werkt dus op alle uitlaatpijpen. Het reinigt katalysatoren, PAF’s (deeltjesfilters), EGR-kleppen of eenvoudige uitlaatpijpen. De motor wordt dus schoon gehouden en is dus twee keer zo schoon als voorheen.
De motor wordt dus schoon gehouden en is dus twee keer zo schoon als voorheen.
Zijn er negatieve effecten van waterstof ?
Natte waterstofgas kan voortijdige corrosie van de betrokken elementen veroorzaken en de geloosde koolstofdeeltjes kunnen met waterdeeltjes agglomereren en een slibachtige verstopping van de deeltjesfilter veroorzaken.
Onze producten zijn uitgerust met een dubbel gaszuiveringssysteem om dit risico volledig te vermijden.
Als de waterstofproductie doorgaat met de stilgelegde motor, kan de ophoping ervan een zeer beperkte mini-explosie in de luchtinlaatkanalen veroorzaken.
Daarom beschikken we over veiligheidsvoorzieningen en elektronisch management dat in staat is om alle waterstofproductie te stoppen zodra de motor stopt.
TECH’NC is dus volkomen veilig!
Kan TECH'NC ON BOARD op elke motor werken, ongeacht de brandstof of de grootte ?
Ja.
En hoe hoger het brandstofverbruik en hoe hoger het aantal kilometers, hoe rendabeler de investering zal zijn.
Is de TECH'NC ON BOARD gedekt door een garantie ?
Ja, de TECH’NC ON BOARD is gegarandeerd voor alle schade aan de installatie zelf, aan de motor en zelfs aan derden tegen een tarief van 1,5 miljoen € per mogelijke schadegeval. Er is dus geen financieel risico ten opzichte van de Tech.
TECH’NC PRO
Is TECH'NC PRO effectief voor zowel diesel- als benzinemotoren ?
Ja.
Het is effectief voor alle zogenaamde “thermische” motoren (met explosies).
Is het verplicht om de olie te verversen na een behandeling ?
Nee, olieverversing is niet noodzakelijk.
Een van de belangrijkste effecten is het ontkalken van de ringen, waardoor deze hun oorspronkelijke elasticiteit terugkrijgen en dus een betere afdichting hebben.
Er is dus minder residu dat in de olie convergeert. Maar een olieverversing is altijd welkom…
Is er behoefte aan een preventieve behandeling ?
Alle voertuigen die slechts korte ritten maken, zoals bijvoorbeeld in de stad, worden voortijdig vuil.
Het wordt daarom sterk aanbevolen om ze één keer per jaar of om de 30.000 kilometer preventief te behandelen.
Slaat de TECH'NC PRO waterstof op en bestaat er een risico op een explosie ?
De TECH’NC PRO produceert waterstof op verzoek en per seconde met een snelheid van 100 tot 1.700 liter/uur, afhankelijk van de capaciteit van de te behandelen motoren.
Dat is precies wat nodig is, op dit moment, terwijl de motor draait.
Bovendien stoppen de veiligheidsvoorzieningen de waterstofproductie onmiddellijk in geval van motorstilstand, druk of andere abnormale temperaturen.
Aangezien waterstof niet wordt opgeslagen of geaccumuleerd, is er absoluut geen risico!
Is de TECH'NC PRO mobiel en wat heeft het nodig om te werken ?
Ja, hij is mobiel omdat hij op wielen is gemonteerd en dus gemakkelijk te vervoeren is.
Het wordt aangesloten op normale stroom (220V).
Het heeft 3 verschillende reservoirs:
- een, intern, voor gedestilleerd water,
- twee externe bubblers, bubblers genaamd, met respectievelijk water en een beetje Diesel.
Is de TECH'NC PRO autonoom ?
Ja, want het is uitgerust met aangepaste veiligheidsvoorzieningen.
Eenmaal geïnstalleerd en het programma gestart, werkt het zonder enige externe interventie.
De duur van de interventie wordt geprogrammeerd op basis van het te behandelen voertuig en de vervuilingsgraad ervan.
De operator kent de duur van de behandeling en kan gedurende deze tijd doorgaan met andere operaties.
TECH’NC
Waarom kiezen voor TECH'NC ?
Het principe is bekend, maar de toepassing ervan is veel complexer.
Er zijn de laatste jaren veel pogingen gedaan met machines die vaak tegen lagere kosten in China zijn geproduceerd en tegen een gouden prijs worden verkocht, terwijl ze resultaten bieden die helaas alleen op papier bestaan.
Er zijn twee belangrijke problemen voor ontwerpers: prestaties en kwaliteit.
Efficiëntie betekent dat er voldoende waterstof wordt geleverd om een optimale verbranding tijdens het pyrolyseproces te garanderen.
Met andere woorden, genoeg en lang genoeg …
Kwaliteit is de controle van de mate van hygrometrie van de waterstof die de levensduur van de behandeling van de motor garandeert.
Met andere woorden, niet te nat en niet te droog…
En het is hier dat het genie en de ervaring die de automobilist Bruno Fochesato en de coureur Eric van De Poele op het hoogste niveau van de Formule 1-competitie hebben opgedaan, het mogelijk hebben gemaakt om deze twee aspecten te innoveren en op te lossen.
De uniek ontworpen powermodule biedt een prestatie die tot op de dag van vandaag ongeëvenaard is!
Bovendien wordt het geproduceerde gas gedroogd door 2 verschillende processen die de betrouwbaarheid van de behandelde motor garanderen.
Het resultaat van vijf jaar onderzoek en ontwikkeling tot het uiterste gedreven, zijn vele veiligheidsvoorzieningen via motortrillingssensoren, overdruksensoren, temperatuursensoren, overspanningsbeveiligingen, etc…
TECH’NC kan alle motoren van 500 cc tot 20.000 cc en van elk type gebruik (vrachtwagen, auto, boot, generator, motor, landbouwmachines, militair voertuig, enz…) behandelen.
Dankzij het gebruik van deze nieuwe gepatenteerde technologie is TECH’NC de enige gesprekspartner op de markt die aan al deze criteria voldoet!
Webdesign en ontwikkeling, met ♥, door Digitalix